Kurma Mentega Kacang Vegan yang Dihiasi dengan Coklat dan Garam Laut





Mentega Kacang Vegan yang Dihiasi dengan Coklat dan Garam Laut


Bahan-bahan
  • 1/4 cawan mentega kacang asli, sejuk 
  • 1/3 cawan coklat chocolate vegan 
  • 1/2 sudu teh minyak kelapa
  • 1 sudu kecil garam garam laut 

Bahan-bahan yang digunakan

Cara-cara

1.Kurma dan mentega kacang lebih mudah untuk digunakan apabila sejuk, jadi cuba letakkannya di dalam peti sejuk selama beberapa jam sebelum membuatnya. 




2.Tidak banyak masalah jika diletakkan dalam suhu bilik  walaupun, ia hanya akan menjadi sedikit messier.



3.Setengah dan pasang semua kurma dan sediakan lembaran atau kuali dengan kertas kertas. Senduk kira-kira 1/2 sudu teh mentega semulajadi ke tengah di mana lubang tersebut.










4.Sejukkan selama 5 minit semasa anda menyediakan coklat.Campurkan cip coklat dan minyak kelapa dalam mangkuk yang sesuai dengan microwave . 




5.Ketuhar mikro selama 30 saat dan kacau sehingga cair sepenuhnya. Anda mungkin perlu mencungkil sebentar lagi selama 10 saat, tetapi cara paling baik untuk mencairkan cair adalah mencairkan kira-kira 2/3 cip dan kemudian kacau dalam baki 1/3, jadi jika selepas 30 saat pertama dalam gelombang mikro , anda masih melihat cip tidak cair, terus kacau untuk membiarkan haba sisa daripada coklat cair yang lain mengalir dan mencairkan cip yang tersisa. 










6.Tuang 1/2 -1 sudu kecil ke atas tarikh yang diisi dengan kot. Taburkan garam laut dan biarkan di dalam peti sejuk selama 20 minit. Simpan di dalam bekas kedap udara dan  nikmatilah.









sumber : The Vietvegan

Comments