Jika Anda Makan 3 Buah Kurma Sehari Untuk Sebulan Ini Ini Apakah Yang Terjadi Untuk Tubuh Anda


Buah kurma

Kita tahu bahawa buah coklat ini berkedut ini telah menjadi makanan ruji di Timur Tengah selama beribu-ribu tahun dan untuk alasan yang baik. Buha kurma juga merupakan salah satu makanan kegemaran Nabi Muhammad.
Kaya dengan nutrien.

Buah Kurma mempunyai banyak tembaga, serat, magani, kalium, magnesium, dan vitamin B6.

Mereka juga mengandungi sejumlah vitamin A, dan K, dan karoten, lutein dan zeaxanthin.

Mereka juga tinggi serat, yang sangat bermanfaat untuk membantu badan membuang toksin secara mudah dan berkesan.

  1. Buah Kurma Meningkatkan fungsi otak.

Kajian menunjukkan bahawa apabila seseorang mempunyai vitamin B6 yang cukup dalam sistem mereka, fungsi otak lebih baik. Iaitu, anda lebih fokus, memori anda bertambah baik, dan anda boleh mengakses maklumat dengan lebih cepat. Buah Kurma adalah makanan yang sempurna untuk minda yang tajam.

  1. Meningkatkan pencernaan anda.

Buah Kurma adalah terutamanya serat larut tinggi. Serat yang larut menarik air dari saluran pencernaan anda, oleh itu mengapa nenek anda mungkin memberitahu anda untuk makan beberapa Buah Kurma apabila sesuatu mendapat sedikit "back-up."

Ironinya, Buah Kurma juga membantu dengan cirit-birit kerana ia membantu mengimbangi saluran pencernaan anda.

  1. Meningkatkan Ketahanan dan Menguatkan Tulang Anda.

Buah Kurma juga merupakan superfood untuk menguatkan tulang dan melawan penyakit seperti osteoporosis. Mereka sangat baik ketika anda mulai usia dan tulang anda secara beransur-ansur melemahkan.

  1. Buah Kurma bantuan baki tahap besi dalam anemia.
Anemia lebih meluas daripada yang anda fikir dan biasanya merupakan hasil langsung dari diet barat biasa. Buah Kurma adalah penuh dengan besi dan oleh itu, sumber makanan yang sangat baik untuk membantu mengimbangi tahap ini dalam pesakit anemia, akhirnya meningkatkan tenaga dan kekuatan keseluruhan mereka.

  1. Mereka Pastikan Jantung Anda Sihat.

Terdapat banyak bukti sekarang bahawa Buah Kurma adalah baik untuk hati anda, terutamanya jika anda menyerap mereka dalam semalam dan kemudian menghancurkan mereka sebelum anda makan mereka perkara pertama pada waktu pagi.

Tahap tinggi kalium sangat baik untuk jantung anda dan telah ditunjukkan dalam kajian untuk membantu mengurangkan risiko strok dan penyakit jantung yang lain.

Kami juga tahu bahawa buah coklat manis ini adalah bantuan yang sangat baik dalam mengurangkan kolesterol jahat yang dikatakan oleh doktor adalah faktor besar dalam masalah jantung seperti serangan jantung dan strok.

Ini benar-benar adalah superfood yang luar biasa yang harus dimasukkan dalam makanan semua orang. Tukar selera untuk memakannya sebagai snek dalam-antara-hidangan. Jika anda ingin meningkatkan kebolehan buah kurma, pastikan anda menambah lebih banyak buah seperti epal, pisang, dan pir ke menu anda. Buah kurma tidak boleh melakukan semua kerja untuk anda, selagi anda menjauhkan diri daripada stress, cuba mengamalkan pada diet yang sihat, dan bergerak lebih banyak, mereka akan menggandakan semua hasil kerja keras anda.
.

Comments