Betul ke? Manfaat Makan Kurma 2 Bulan Sebelum Bersalin

IBU HAMIL



Bagi umat islam, kurma adalah buah paling popular di bulan Ramadhan. Selain makanan sunnah, kurma juga merupakan makanan yang banyak nutrisi. Dan rasanya pun sedap . Betul tidak?

Sebenarnya kurma ini dapat membantu wanita dalam proses bersalin.

Tapi pasti banyak yang tahu bahwa sebenarnya kurma ini dapat membantu wanita dalam proses bersalin. Benarkah? Ya, silakan baca apa yang dijelaskan seorang doktor bernama Dr Zubaidi Hj Ahmad di halaman Facebook miliknya.
Makanlah 7 biji kurma selama dua bulan sebelum bersalin untuk mendapatkan manfaat yang luar biasa.
Berikut ini adalah manfaat yang akan diperoleh wanita hamil jika mengambil  7 biji kurma selama dua bulan sebelum melahirkan anak.
1. Wanita yang melakukannya akan mengalami pembukaan serviks (leher rahim) yang lebih besar dibandingkan dengan yang tidak makan kurma.
2. Kelahiran spontan (tanpa ubat perangsang kontraksi dan pembukaan rahim) mencapai 96 peratus pada wanita yang mengambil kurma. Sementara yang tidak makan kurma, kelahiran spontan hanya mencapai 78 peratus.
3. Masa pembukaan leher rahim pada masa pertama kelahiran lebih pendek pada wanita yang mengambil kurma daripada yang tidak makan kurma.

Jadi bagi wanita hamil yang ingin proses kelahiran bayinya nyaman dan lancar, cubalah untuk mengambil kurma selama masa kehamilan. Namun yang menderita diabetes sebaiknya berunding dengan doktor dulu jika ingin mengamalkan tips ini.
.
๐ŸŒด๐ŸŒด๐ŸŒด๐ŸŒด๐ŸŒด๐ŸŒด๐ŸŒด๐ŸŒด๐ŸŒด
Anda ingin order kurma untuk *ibubapa, isteri,suami , keluarga,jiran2, qariah masjid/surau atau sahabat2*..sila whatsapp  saya.
.
๐Ÿ›‚Harga termasuk penghantaran.๐Ÿšš⛟๐Ÿš›
.
Sila whatsapp 012-797 1572 (En Ishak)๐Ÿคณ๐Ÿ“ฒ
Click๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡
.
#kurma
#ramadan
#1438H
#2017
#ajwa
#safawi
#mabroom
#medjool
#mariami
#bertangkai
#rutob

Comments